Організувати прес-захід у Вінниці Прес-служби Вінниці Журналісти та медіа Вінниці Студентський проект "Ньюзрум" Прес-кав’ярня (медіа-клуб)


`Постфактум //17 січня 2017 року

5 000 школярів та студентів Вінниччини взяли участь у грі «Фондова біржа «Інтелектуальний капітал»


5 000 школярів та студентів Вінниччини взяли участь у грі «Фондова біржа «Інтелектуальний капітал»Про фінансову освіту школярів області в рамках реалізації проекту ГО "Філософія Серця" "FinIQInternational" розповів 16 січня під час чат-конференції у інтернет-прес-центрі «Репортер Вінниця» заступник голови ГО "Філософія Серця" Олександр Кожуховський:

 

- Навесні 2016 року наша ГО «Філософія Серця» спільно з Департаментом соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА реалізувала проект "Fin IQ International". Дам розшифровочку: Fin IQ – фінансиIQ. Тобто проект направлений на підвищення фінансової грамотності, фінансового інтелекту. Ну і фінік, - дуже цікава, потужна рослина. Цому International? В нас є плани, як реалізувати проект не тільки на території Вінницької області чи України, а зробити його міжнародним проектом. Над цим ми сьогодні працюємо. Ігри-тренінги направлені на те, щоб дати дітям в комфортних для них умовах суму знань, пов’язаних з фінансами. Наш проект став результатом багаторічної підготовки. Ще у 2013 році у мене була можливість пройти підготовку у Києві як тренера з фінансової грамоти та підприємництва. Повернувшись з навчання і заручившись підтримкою Вінницького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді я провів тренінги з фінансової грамотності для омбудсменів міста Вінниці. З червня 2016 року нами була започаткована така добра справа, як «Літня школа бізнесу» Ми запросили місцевих школярів, які протягом тижня разом з представниками бізнесу у нас проходили навчання.

 

- Як відбувалися заняття у «Літній школі бізнесу»?

- Ми не даємо теоретичних знань. Наша задача: дати практичні навички за принципом: мінімум теорії, максимум практики. Тому на наших заняттях присутні підприємці, які знають про бізнес не десь від когось, а самі є практиками. Вже з 2013 року, коли в Україні проходив Всеукраїнський тиждень фінансової грамотності та Всеукраїнський день заощаджень, ми проводили тренінги-семінари по усій Вінницькій області. Один з таких заходів ми проводили у медколеджі. Тобто, для нас немає різниці у віковій категорії. Це можуть бути діти від початкової школи, для яких, навіть, розроблена гра-тренінг «Лісові комерсанти». Для старшокласників і студентів ми пропонуємо гру «Фондова біржа «Інтелектуальний капітал» Під час ігор фінансовий тренер разом з дітьми та молоддю шукає рішення поставлених завдань. Ми будуємо наше навчання, як навчання-практику. Прошу не путати з семінаром.

 

- Хто Ваші партнери по реалізації проекту "FinIQInternational"?

- Це урядові, неурядоі організації, громадські організації, різні фонди.

 

- У яких населених пунктах Вінниччини Ви проводили заняття з молоддю?

- Це Вінниця, Бар, Ямпіль, Немирів, Погребище, Піщанка, Тиврів, Гнівань, Сутиски, Чечельник, Козятин, Липовець, Літин.

А також в районах: Вінницький, Тиврівський, Калинівський, Крижопольський, Літинський.

Всього було охоплено біля 15 населених пунктів. Це без урахування сіл та таборів відпочинку, де проводилась ця гра.

 

- Як саме здійснювався проект?

- Отже, ми збираємо дітей і знайомимо їх з цілями і завданнями проекту. Проект побудований на принципі добровільності. Діти самі вирішують, наскільки їм цікаво брати участь у таких заняттях. Спочатку ми їм даємо комплексні знання з певної теми. Сьогодні актуальна тема: «Сімейний бюджет». Протягом двох годин ми разом з дітьми вивчаємо і досліджуємо цю тему. Потім ми усі разом шукаємо відповіді на запитання: «Як накопичити гроші?», «Як їх правильно витратити?», «Куди вкласти гроші?» і т.д. Далі діти грають в гру «Фондова біржа «Інтелектуальний капітал».

 

- Чому гра отримала таку назву?

- Кожна людина має свій інтелектуальний капітал. Чому фондова біржа? Усі у школі стикалися з тим, що учитель дає учневі перед уроком завдання. Як правило, це папірці з 2-3 запитаннями, на які учні мають відповісти. Хто це пережив, розуміє, який це стрес. Ти, хоч і готовий до уроку, не знаєш, які завдання отримаєш. Такі собі іспити кожен день. Я вирішив уникнути цієї психологічної проблеми. Питання, які отримують учасники гри я назвав облігаціями. В рамках гри усі учасники об’єднані в команди, які мають назви: "Брокерські контори» У грі присутній елемент профорієнтації. Не секрет, що більшість наших дітей навчаються у навчальних закладах, які обирають їм батьки. У команді кожен сам може обрати собі певну роль: брокер, менеджер, журналіст,і т.д. Учасники гри самі вирішують, яка професія їм би найбільше підходила для успішної роботи команди.

 

 

- Що відбувається далі?

- Після того, як команди сформовані, ми вчимо людей виступати публічно. Завдання команди: презентувати себе, представити іншим учасникам, хто вони, у реальному житті і у грі за професією, за родом свого заняття. Школярі виготовляють плакати своєї команди, де пишуть її назву, вигадують емблему і т.д. Це досить кропітка робота. Але це найлегше, що можуть зробити молоді люди, які досі не мали досвіду роботи у команді.

Далі я їм пропоную дати відповідь на запитання. Однак, я категорично забороняю, щоб відповідав лише один учень з команди, а усі користувалися результатами його відповіді. Кожен учень повинен уміти дати чіткі відповіді на запитання, поставлені команді.

Другий момент: це вміння дитини виступати на сцені. Ми розуміємо, що діти не завжди до цього психологічно готові і даємо командам це, як домашнє завдання: підготувати пісню, танець, художній номер. Що це дає їм? Ми говоримо про те, що людина повинна бути всебічно розвинута. З другого боку, людина, отримавши досвід публічних виступів на сцені стає більш впевненою в собі, розкутою, мобільнішою не боїться виступів на публіку не боїться висловити власну думку.

Це урізноманітнює гру, вона стає живою. Не сухий такий урок, де є учитель, учень. Тут учасники мають можливість позмагатися між собою, показати свої інтелектуальні здібності і знання, а з другої сторони провести гарно час демонструючи свої художні номери.

 

- Скільки команд беруть участь у грі?

- Чотири команди, не більше 24 учнів. Це на першому етапі учні з одного класу, на другому, - з паралельних класів, далі змагаються кращі команди з різних шкіл.

 

- Які Ваші подальші плани стосовно реалізації освітнього проекту "FinIQInternational"?

- 2017 рік дуже гарно розпочався. Проект виходить за рамки Вінницької області. Нас запросили провести такі заняття у Львові. Також ми плануємо провести цього року навчання з фінансової грамоти в усіх районах Вінниччини. Влітку цього року у Тиврівському або Немирівському районах ми плануємо провести літній табір для команд-переможець з кожного району. Діти зможуть оздоровитися і поспілкуватися з однолітками з інших населених пунктів.

 

- Як виникла ідея гри «Фондова біржа «Інтелектуальний капітал»?

- У 1994 році я викладав предмет «Основи ринкової економіки» у одному з профтехучилищ. Хочу звернути вашу увагу на той час. Люди по-різному його називають. Якщо говорити більш грамотно, це був перехід в Україні від централізованого планово-дерективного господарства до ринкової економіки. До того часу у вузах викладалась політекономія. І я пам’ятаю, як нам її викладали. І, коли нам дали дисципліну «Основи ринкової економіки», - тут уже «водичка» не проходить: я тобі дав параграф, ти його прочитав, переказав і я тобі поставив оцінку. Я замислився, як зробити заняття не лише цікавими, а й корисними, щоб учень отримані знання міг застосувати на практиці. Я це зробив. Спочатку запропонував учням об’єднатися у групи, хто з ким хоче працювати на заняттях. Таким чином ми поступово перейшли від лекційної форми навчання до практичної. Це, коли пропонується підготуватися до уроку заздалегідь. Ми розглядаємо з ними тему, вони отримують завдання підготуватися вдома до наступної теми, тобто, вони наперед знали, про що буде новий матеріал. Тоді і виникла ідея гри «Фондова біржа «Інтелектуальний капітал». Так, у 1998 році гра на 20% була схожа на її сучасний варіант. Так відбувся перехід від лекційних занять до семінарських з елементами гри. У 2002 році гра виходить за межі профтехучилища. Поступово застосовувати гру, як метод навчання, пропонуємо у різних школах. Я є методист-кореспондент Академії неперервної освіти, і зазначу, що і сьогодні не кожен директор, завуч, учитель школи готовий взяти на озброєння такий метод навчання. І це при тому, що ми говоримо про інтерактивні методи навчання з орієнтацією на особистість. Зробити це коли у класі сидить 30-40 чоловік надзвичайно важко, але коли сидить 4 команди, у кожній команді є представник, брокер, - це легше. Є можливість індивідуально-групової роботи: працювати і з усією командою і звернути увагу на кожного.

 

- Ваші учні завжди готувалися до наступного заняття?

- Не кожен учень завжди готовий до уроку в силу певних життєвих обставин. Та у команді він обов’язково готується, бо завдання дається на усю команду брокеру і делегується кожному. І ти уже не скажеш: «Я сьогодні не готовий». Кожен несе відповідальність перед командою. Я говорю про здорових, не про тих, хто захворів з якихось причин. Думаючи, що це гра, учні легко засвоюють ці знання. А ми знаємо, що теорія без практики мертва. Так же, як і практика без теорії безпредметна. Одночасно отримуються знання, і тут же ці знання закріплюються на практиці.

З 2010 року ця гра стала відома, як фінансово-економічна гра-тренінг «Фондова біржа «Інтелектуальний капітал». Таким чином, ми маємо програму: «Фінансова грамотність і підприємництво». Наше завдання: дати людям, незалежно від віку і статі знання по фінансовій грамотності, основам ведення підприємницької діяльності, дати їм можливість розвинути у собі комунікативність, вміння бути корисним.

 

- Скільки тривають заняття з фінансової грамоти та підприємництва?

- Максимум 40 академічних годин протягом тижня для однієї групи. Мінімальні заняття - 2 астрономічні години. Таким чином, є можливість провести протягом дня такі тренінги у чотирьох групах. Це дозволяє протягом дня охопити навчанням до 100 людей. Вивчається лише одна тема. Або одна група, 30 учнів, протягом тижня проходить весь курс.

 

- Скільки молодих людей взяли участь у грі «Фондова біржа «Інтелектуальний капітал» з початку її заснування?

- Чесно кажучи, я сам намагався порахувати. На сьогодні це близько 5000. Тільки за грудень 2016 року було охоплено 210 школярів, за весь 2016 рік - 500 осіб. Ми ставимо перед собою завдання: безперервне навчання протягом всього року. Кожен сезон має свої переваги. От літнє таборування має на меті не лише навчання молоді фінансовій грамоті, але й виховання кожного, як особистості. Там всі - одна сім’я: є час для відпочинку, є час для роботи. Треба і дров заготувати і води наносити і їсти приготувати. В житті дитина знає, що тато-мама їй все приготує, а її обов’язок тільки зробити уроки. А тут все в комплексі. Після проведення таборів діти часто телефонують і запитують, коли наступне таборування, коли вони знову зможуть приїхати. Значить все було зроблено на «5» по 5-бальній системі.

 

5 000 школярів та студентів Вінниччини взяли участь у грі «Фондова біржа «Інтелектуальний капітал»

шаблоны для dleскачать фильмы


Поширити цей матеріал через соцмережі:
comments powered by HyperComments


`ІНШІ МАТЕРІАЛИ "ПОСТФАКТУМ"



`Чат-конференція
5 000 школярів та студентів Вінниччини взяли участь у грі «Фондова біржа «Інтелектуальний капітал»

5 000 школярів та студентів Вінниччини взяли участь у грі «Фондова біржа «Інтелектуальний капітал»

Про фінансову освіту школярів області в рамках реалізації проекту ГО "Філософія...

17 січня 2017 року, 14:58   // Прес-центр "Репортер-Вінниця"
`Прес-конференція
Галина Левицька: «Кожна сім’я – маленька держава»

Галина Левицька: «Кожна сім’я – маленька держава»

30 грудня в Інтернет-прес-центрі "Репортер Вінниця» відбулась прес-конференція...

09 січня 2017 року, 06:12   // Прес-центр "Репортер-Вінниця"
`Чат-конференція
Марія Левченко: « У 2017 році у Росії відбудеться бунт і зміна влади, після чого на Сході і в Україні настане мир»

Марія Левченко: « У 2017 році у Росії відбудеться бунт і зміна влади, після чого на Сході і в Україні настане мир»

28 грудня у інтернет-прес-центрі «Репортер Вінниця» відбулась чат-конференція з...

28 грудня 2016 року, 16:29   // Прес-центр "Репортер-Вінниця"
`Прес-конференція
Телематеріали колег з прес-конференції гурту THE HYPNOTUNEZ

Телематеріали колег з прес-конференції гурту THE HYPNOTUNEZ

 Теленовини від ТРК "Еверест" та ТРК "Вінниччина"...

26 грудня 2016 року, 01:16   // Прес-центр "Репортер-Вінниця"
`Прес-конференція

"Гіпнотюнси" дали прес-конференцію у рідному місті

учасники гурту THE HYPNOTUNEZ відповіли на запитання журналістів, роздали...

21 грудня 2016 року, 22:07   // Прес-центр "Репортер-Вінниця"
`Прес-конференція
Депутатів Вінницької обласної ради звинувачують у корупційному порушенні

Депутатів Вінницької обласної ради звинувачують у корупційному порушенні

Про це 12 грудня під час прес-конференції  в інтернет-прес-центрі...

13 грудня 2016 року, 13:54   // Прес-центр "Репортер-Вінниця"
«    Грудень 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31